Legenden van Andor [REVIEW]

1 ster2 sterren3 sterren4 sterren5 sterren (1 stemmen, gemiddeld: 5.00 van 5)
Loading...Loading...
Legenden van Andor is een coöperatieve avontuur bordspel voor twee tot vier spelers, waarin een band van helden moeten samenwerken om een fantasie wereld te verdedigen tegen binnenvallende hordes. Grenzen Andor’s veilig te stellen, zal de helden beginnen aan gevaarlijke quests in de loop van de vijf unieke scenario’s (evenals een laatste scenario gecreëerd door de spelers zelf). Maar als het slim spel systeem houdt wezens op de mars naar het kasteel, de speler moet hun prioriteiten zorgvuldig te balanceren.

Yoppy - licentie
(c) Yoppylicentie

In het hart van Legenden van Andor is de unieke verhaal, de gekoppelde scenario’s Welke overkoepelend verhaal te vertellen als de speler met succes te voltooien doelstellingen. Voor elk scenario, of “Legend”, een legende dek brengt de plot van een steeds ontvouwende verhaal … Een waarin de spelers zijn de protagonisten. Een houten marker beweegt langs elementaire spoor van de raad van bestuur op belangrijke punten in elk scenario, triggering de loting van een nieuwe Legend-kaart, de introductie van nieuwe-game veranderen effecten en de vooruitgang van de plot van het verhaal. Op het einde, moeten de spelers trachten om het lot van Andor begeleiden door hun heldhaftige optreden, waardoor een happy end aan hun epische fantasy verhaal.

Zal hun helden zwerven het land voltooien van quests in de naam van glorie of wijden aan de verdediging van het rijk? Onthullen epische verhalen van heerlijkheid als je leeft de Legends of Andor!

Wat zeggen de experts?

De scenario’s zijn pittig (winnen is zeker niet vanzelfsprekend), dus je moet goed nadenken en met elkaar overleggen over de te volgen strategie. (…) Voor mij staat De Legenden van Andor dan ook garant voor top speelplezier! – Dagmar van spellengek.nl

Al met al vind ik Die Legenden von Andor een leuk spel dat goed in elkaar zit. Vooral liefhebbers van dit soort spellen, coöp tegen het spelmechanisme, zullen Andor zeker weten te waarderen. – Bart van rollthedice.nl

Het coöperatieve bordspel is te vergelijken met het lezen van een mooi fantasy boek waarbij de verhaallijn tijdens het spelen verder ontwikkeld. – spelinzicht.eu

Bekijk ook deze video voor een overzicht van het spel