Terra Mystica Review

white and red cardboard boxes on brown wooden table

Simon Hurry op Unsplash

Jelle van der Zwaag op 6 september 2015

In het land van Terra Mystica wonen 14 verschillende volkeren in zeven landschappen, en elke groep is gebonden aan de eigen woonomgeving, om zo te ontwikkelen en te groeien, ze moeten naburige landschappen terraform in hun huis omgeving in concurrentie met de andere groepen.

Auteur: Jens Drögemüller en Helge Ostertag Tijdsduur: 60 – 150 minuten Spelersaantal: 2-5 Leeftijd: 12+

Terra Mystica is een spel met zeer weinig geluk dat strategische planning beloont. Elke speler regelt een van de 14 groepen. Met subtiliteit en ambacht, moet de speler proberen om zo groot een gebied heersen mogelijk en om de vaardigheden van die groep te ontwikkelen. Er zijn ook vier religieuze sekten waarin je kan evolueren. Al datgene te doen, elke groep heeft speciale vaardigheden en capaciteiten.

Het nemen van bochten, de spelers hun acties uit te voeren op de middelen die ze tot hun beschikking hebben. Verschillende gebouwen kunnen spelers verschillende bronnen te ontwikkelen. Woningen zorgen voor meer werknemers. Handelshuizen spelers toestaan ​​om geld te verdienen. Bolwerken ontgrendelen speciale vaardigheid van een groep, en tempels kunt u religie en uw terraforming en zeevaart vaardigheden te ontwikkelen. Gebouwen kunnen worden opgewaardeerd: Woningen kunnen worden ontwikkeld tot de handel in huizen; handelshuizen kunnen worden ontwikkeld tot bolwerken of tempels; een tempel kan worden opgewaardeerd tot een heiligdom geworden. Elke groep moet ook de ontwikkeling van de terraforming vaardigheid en haar vaardigheid met boten naar de rivieren te gebruiken. De betrokken groepen, met hun eigen landschap, zijn:

Woestijn (Fakirs, Nomads)Plains (Halflings, Cultists)
      Moeras (alchemisten, Darklings)
        Meer (Mermaids, Swarmlings)
          Bos (Heksen, Auren)
            Mountain (Dwarves, Engineers)Wasteland (Giants, Chaos Magiërs) Nabijheid van andere groepen is een tweesnijdend zwaard in Terra Mystica. Dicht bij andere groepen geeft je extra kracht, maar het betekent ook dat de uitbreiding is moeilijker …