Caverna Review

a group of cards on a table

Fox & Hyde op Unsplash

Jelle van der Zwaag op 1 september 2015

Auteur: Uwe Rosenberg Tijdsduur: 60 – 150 minuten Spelersaantal: 2-5 Leeftijd: 10+

Volgende langs dezelfde lijnen als zijn voorganger (Agricola), Caverna: The Cave Boeren is een werknemer-plaatsing spel op het hart, met een focus op landbouw. In het spel ben je de bebaarde leider van een kleine dwerg gezin dat woont in een kleine grot in de bergen. Je begint het spel met een boer en zijn echtgenote, en elk lid van de familie landbouw staat voor een actie die de speler elke beurt kan nemen. Samen u het bos te cultiveren in de voorkant van je grot en graven dieper in de bergen. Verstrekken u de grotten als woningen voor uw nakomelingen zowel als werkruimten voor kleine ondernemingen.

Het is aan u hoeveel erts je wilt mij. Je zult het nodig hebben om wapens die u in staat om te gaan op expedities naar bonus items en acties krijgen smeden. Tijdens het graven door de berg, kunt u over water bronnen komen en erts en robijn mijnen die u helpen uw vermogen te verhogen. Recht voor je grot, kunt u uw rijkdom nog verder toenemen met de landbouw: U kunt gekapt het bos naar velden en hek te zaaien in de weilanden om uw dieren te houden. U kunt ook uw gezin uit te breiden tijdens het uitvoeren van uw steeds groeiende boerderij. Op het einde, de speler met de meeste efficiënte wijze ontwikkeld thuisveld wint.

U kunt ook de solo-variant van dit spel spelen om vertrouwd te raken met de 48 verschillende inrichting tegels voor je grot.

Caverna: The Cave Boeren, die een speelduur van ongeveer 30 minuten per speler heeft, is een complete redesign van Agricola dat de kaart decks uit de voormalige spel vervangt met een set van gebouwen, terwijl het toevoegen van de mogelijkheid om wapens te kopen en stuur je boeren quests om meer middelen te krijgen. Designer Uwe Rosenberg zegt dat het spel omvat delen van Agricola, maar heeft ook nieuwe ideeën, met name de grot deel van je speelbord, waar u mijnen kunt bouwen en zoek naar robijnen. Het spel bevat ook twee nieuwe dieren: honden en ezels.