Jelle van der Zwaag op 6 april 2016
Hoe zou het zijn voor tovenaars met verschillende scholingen en met verschillende magische krachten om samen te komen in een arena en te strijden tot op de dood? Hoe zou een Illusionist een Druid verslaan? Hoe zou een Warlock een Beastmaster bestrijden? Of hoe zou een Priestess het opnemen tegen een Wizard?
In Mage Wars – omgedoopt tot Mage Wars Arena in 2015 om het te onderscheiden van Mage Wars Academy – nemen machtige tovenaars het in een dodelijk arenagevecht tegen elkaar op.
Boek vol vervloekingen
Elke tovenaar gebruikt zijn eigen boek vol vervloekingen om zijn tegenstander te overwinnen. Roep machtige wezens op om in jouw naam te strijden. Spreek krachtige vervloekingen uit om de plannen en strategieën van jouw tegenstanders te dwarsbomen. Gebruik verborgen bezweringen om de rollen om te draaien en word een heerser. Sier jezelf met krachtige wapens, uitrustingen en donkere artefacten. Al deze tovenaarskunsten kan je verwachten bij een spelletje Mage Wars Arena. Mage Wars is een tactisch bordspel, een combinatie van een kaartspel en een miniaturenspel. Je vindt er de beste elementen van elke genre in terug. Het spel wordt gespeeld op een bord die een arena voorstelt.
Het bord in Mage Wars Arena
Het bord is verdeeld in verschillende zones waarbinnen je de verschillende objecten kan verplaatsen. Elke speler begint in een hoek van de arena, tegenover zijn vijand en heeft een spreukenboek waaruit hij tijdens het spel spreukkaarten kan trekken. Dit geeft je het unieke gevoel van een echte tovenaar te zijn. Je draait de pagina’s van jouw eigen spreukenboek om en bepaalt tijdens elke beurt jouw eigen strategie. Door een puntensysteem kan je vervloekingen uit jouw eigen spreukenboek kiezen. Krachtiger bezweringen en bezweringen waarin je niet zo goed getraind bent, kosten je meer punten. Elke beurt heb je de kans om een vloek uit te spreken, waardoor je tal van strategieën en tactieken kan bepalen. Veel van deze vloeken -bijvoorbeeld verschillende monsters, materiaal en bezweringen – worden op het bord geplaatst en worden objecten in het spel.
Jouw monsters kunnen zich verplaatsen binnen de arena en andere monsters en tovenaars aanvallen. Deze aanvallen zorgen er voor dat monsters schade oplopen. Ze kunnen verbranden, eroderen, bewusteloos raken, duizelig worden, verlamd raken enz. … Wanneer monsters te veel schade oplopen gaan ze kapot. Elke tovenaar heeft een andere scholing gekregen, waar ze elk hun eigen bezweringen en strategieën hebben geleerd.
Het basisspel heeft alles wat je nodig hebt om met het spel van start te gaan: spreukenboeken, extra bezweringen aangepast aan de spreukenboeken, het arena spelbord, dobbelstenen enz. … Elke maand komen er nieuwe spelvarianten en tovenaars bij met elk hun nieuwe bezweringen en krachten.