Netrunner Review

a group of cards on a table

Alexander Lyashkov op Unsplash

Jelle van der Zwaag op 6 september 2015

Welkom in New Angeles, de thuisbasis van de bonenstaak. Vanuit onze vestigingen in dit monument van de menselijke prestatie, NBN uitzendingen trots al uw favoriete media-programmering. Wij bieden omnium streaming muziek en threedee, nieuws en sitcoms, klassieke films en sensies. Wij bestrijken het allemaal. Ours is een brave new age, en als de mensheid raast in de ruimte en de toekomst met een verbazingwekkende reeks nieuwe ontwikkelingen elke dag, NBN en onze filialen zijn gelijke tred houden, waardoor je alle vid dat is fit om te bekijken.

Auteur: Richard Garfield en Lukas Litzsinger Aantal spelers: 2 Tijdsduur: 30 minuten Leeftijd: 10+ Moeilijkheidsgraad (1-5): 3

Android: Netrunner is een asymmetrische Living kaartspel voor twee spelers. Stel in het cyberpunk toekomst van Android en infiltratie, het spel kuilen een megacorporation en zijn enorme financiële middelen tegen de subversieve talenten van eenzame lopers.

Bedrijven streven naar de agenda te noteren door het bevorderen van hen. Daarbij kost tijd en credits. Om de tijd te kopen en verdien de credits die ze nodig hebben, moeten ze hun servers en data forten vast met “ijs”. Deze beveiligingsprogramma’s zijn er in verschillende soorten, van eenvoudige barrières, om code poorten en agressieve schildwachten. Ze dienen als de corporatie de virtuele ogen, oren, en machinegeweren op de uitgestrekte informatie snelwegen van het netwerk.

Op zijn beurt, moet lopers om hun tijd en kredieten te besteden het verwerven van een voldoende rijkdom van de middelen, de aankoop van de benodigde hardware, en het ontwikkelen van een geschikte krachtige ijsbreker programma’s uit het verleden collectieve veiligheidsmaatregelen te hacken. Hun banen zijn altijd een beetje wanhopig, gedreven door strakke tijdschema, en gehuld in mysterie. Wanneer een runner-aansluitingen in en start een run op een corporate server, riskeert hij met zijn beste programma’s weggegooid of worden gevangen door een spoor programma en liet kwetsbaar voor collectieve tegenmaatregelen. Het is niet ongewoon voor een onvoorbereide runner om niet tot een vervelende schildwacht omzeilen en lijdt enorme schade aan de hersenen als gevolg. Zelfs als een loper krijgt door middel van een data fort verdediging, er is geen vertellen wat het houdt. Soms is de runner vindt iets van waarde. Soms is de beste hij kan doen is werk aan afval, ongeacht de onderneming aan het ontwikkelen was.

De eerste speler die zeven punten wint het spel, maar waarschijnlijk niet voor hij lijdt sommige hersenletsel of slechte publiciteit.